履歷資格審核是面試的第一關,

很多同學常常不知如何下筆,

寫一份吸睛的中英文履歷自傳,

 

和你分享具有服務業經驗,

英文又好的Katherine 老師的中英文自傳,cover letter

一次就成功考上國泰空服員的中英文自傳!

航空英文自傳英文面試  

 

老師的履歷自傳中,可看出她的誠懇態度,

以及符合航空公司要求的語言能力,服務經驗! 

 

想寫出和Katherine老師一樣吸引人的履歷?

想學習令人印象深刻的QA回答技巧? 

趕快把握即將開班的航空面試專班,

歡迎留言了解課程!

 

Katherine Chou

123 Your Street 

Your City, Postal Code
Taiwan

(123) 456-7890
youremail@example.com


4th September, 2018

 

Cathay Pacific Airways

Human Resources Department 

Address if known

 

Dear Sir/Madam,

I am writing to apply for the opportunity to work at Cathay Pacific Airways as a
Flight Attendant in Hong Kong. Your airline is an innovative leader in the airlines
industry, and I would be so proud to represent Cathay Pacific through
passenger services and flight safety procedures.

 

Over my six years working experiences, I learn to polish my English
conversation skills and build healthy emotion management perspective that’s
required in the service industry working for xxx Hotel Taipei as the
receptionist at the front desk.

 

During my time with ______ company, I was recognized by my
team for being personable, reliable and always there to support for others.

There, I also learned how to achieve success in customer satisfaction and

efficiency based on observing the details and act from there.

 

With my working experiences in various fields, I have come to realize, I love
the direct interactions with people and get to witness the smiles brought to
people’s faces because of my service is such an invaluable reward for me. That’s
my motivation to apply to be a flight attendant.

 

With my personable character and working experiences, I am confident I
would make a valuable addition to your team. I would be happy to discuss my
qualifications in an in-person interview. My contact methods were listed above.
Thank you, and I look forward to hearing from you soon.

 

Sincerely,

Katherine Chou

 

您好,我的名字是OOO。畢業於XX大學經濟系。在校內時曾參與社服團及健言社;並曾多次參
與社團活動策劃以及代表學校進行校際間的比賽與交流。

自大學三年級開始,我進入xxS飯店前台服務。雖因學業,這份工作並非全職;但飯店所培訓的
英文傾聽及表達能力,對我日後工作有著莫大的啟發。這是我第一次接觸到服務業,其中我
學習到在服務業環境下所需要的情緒管理,以及如何注意到小細節,以提供更貼切及有效率的服務。

 

大學畢業後,我任職於 XXXX公司。乍聽之下,我似乎從服務業轉換了跑道。在公司,我負責為
主管提供行程,會議等相關細節的安排。對我而言,我仍是為著自己的同事及上司一起共事並服
務。同時,我能夠將之前於飯店業所學到的情緒管理,對細節的注意力運用在這份工作崗位上。

因為此次職場跑道的轉變,讓我了解到和人群互動是我的興趣所在,看到人們因為獲得適時服務

之後臉上所呈現的笑容,對我而言是工作的動力

 

我了解空服員的工作除了語言要求,對事物需具備著應變能力(尤其基於安全上的考量),以及面
對人群的熱忱,這讓我對空服員這份工作有著嚮往及期許。希望我能有機會將我實務的服務
經驗,配合貴公司對員工完整的訓練,為貴公司在服務的崗位上盡一份力。謝謝。

 

航空英文面試練習  

                     (圖為國泰航空空服員機上服務照)

 看更多[航空] 面試英文履歷自傳怎麼寫? (含範本)

想考空姐(空服員)看這邊

想考地勤看這邊 

[航空]航空面試英文課程及諮商

 

 歡迎按讚、分享、或留言互動喔!

更多航空空姐地勤的文章,歡迎看看我的部落格 "航空"類文章 

 http://pupulike123.pixnet.net/blog/category/141826

arrow
arrow

    Heidi 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()